In deze tijd kunt u als ‘ondernemer’ haast niet meer om een website heen. Uiteraard is dit wel afhankelijk van wat u te bieden heeft. Richard is van mening dat vrijwel ieder bedrijf meer klanten genereert door middel van een website. Met een druk op de knop is de zoekmachine of vergelijkingssite geopend. De consument heeft dan de concurrent ook snel gevonden en dit omdat u niet of nauwelijks vindbaar bent op het web. U heeft in dit geval de bezoeker niet kunnen overtuigen van uw aanbod en dit is een gemiste kans. Wanneer u een website bezit en deze optimaal benut met de juiste informatie, dan is de kans groter dat de consument ook uw site bezoekt. De bezoeker is vaak opzoek naar informatie over producten, diensten, mogelijkheden, kosten en de betrouwbaarheid van uw bedrijf. Duidelijkheid, transparantie en een goede service geeft de klant net dat stukje zekerheid wat ze misschien missen bij de concurrent.
Wat moet er in een website staan?
Om een bezoeker te informeren en overtuigen hoeft u geen 30 pagina’s op uw website te hebben. Het is belangrijk dat een website overzichtelijk blijft. Echter zijn er wel basis pagina’s die niet mogen ontbreken aan uw website.

• Voorstel-pagina: Hierin staat, wie u bent, wat u doet en wat uw doel is. Bijvoorbeeld een stukje geschiedenis van uw bedrijf.
• Het aanbod-pagina: Wat heeft u te bieden, hoe ziet het eruit, denk aan afbeeldingen of bijvoorbeeld de prijzen van uw product of dienst.
• Contact-pagina: Hoe kan de bezoeker uw bereiken? Dit kan zijn; bezoek- winkeladres, e-mail, fax, telefoon en skype.

U kunt het zo uitgebreid mogelijk maken als u zelf wilt. Uiteraard is het belangrijk dat u de website overzichtelijk houd en deze in uw (huis)stijl past. U wilt niet dat de bezoeker na enkele secondes uw site wegdrukt. Daarom is een goede vormgeving van groot belang. Bezoekers zien namelijk als eerst de kleuren en afbeeldingen. Professionele uitstraling is de basis van vertrouwen.

Hoe maak ik een website?
Er is op dit gebied veel mogelijk. Er is dan ook een groot verloop in prijzen en mogelijkheden. Wanneer u weinig kennis heeft of eventueel een website zelf eenvoudig wilt beheren is het de beste oplossing om met een Content Management Systeem (CMS) te werken. Dit systeem is namelijk eenvoudig te beheren en bied veel mogelijkheden in vormgeving of beheerenu. Het aanpassen of updaten van tekst en foto’s wordt op deze manier erg eenvoudig gemaakt. Met een wachtwoord en gebruikersnaam kunt u via uw website inloggen en komt dan in het beheermenu. Zo kunt u overzichtelijk en eenvoudig pagina’s en berichten aanpassen of beantwoorden. Houd het makkelijk en eenvoudig met CMS. De 3 beste content management systemen zijn: Drupal, Joomla en WordPress. Zelf werkt Ries-Online alleen met WordPress.

Waarom WordPress?
Ries-online vind het belangrijk dat het systeem waarin uw website draait veilig is en goed door ontwikkeld wordt. Worpress loopt daarin ver voor en is met plugins van 3de goed uit te breiden. Met deze plugins bied wordpress een zeer uitgebreide mogelijkheid waarin bijna alles mogelijk is.
Weet u niet waar u moet beginnen? of heeft u geen verstand van codes en scripts? Dan kunnen wij u opweg helpen of ondersteunen.